سبزترين ساختمان اداري جهان

   حال حاضر، شهر مونيخ آلمان ميزبان سبزترين ساختمان اداري جهان محسوب مي شود. "نوآفيس" (NuOffice) در معيارهاي مختلف پايداري گواهينامه پلاتيني طراحي سبز که در سطح بين المللي به نام "رهبري در انرژي و طراحي زيست محيطي" (LEED) شناخته مي شود را کسب کرده است. 

 





 

به گزارش گروه بين الملل زیست نیوز در حال حاضر، شهر مونيخ آلمان ميزبان سبزترين ساختمان اداري جهان محسوب مي شود. "نوآفيس" (NuOffice) در معيارهاي مختلف پايداري گواهينامه پلاتيني طراحي سبز که در سطح بين المللي به نام "رهبري در انرژي و طراحي زيست محيطي" (LEED) شناخته مي شود را کسب کرده است. در طراحي و ساخت اين ساختمان فوق سبز، دانشمندان موسسه فرانهوفر و پروژه پژوهشي "ديرکشن" اروپا حضور داشته که اميدوار هستند نوآفيس به عنوان الگويي براي ساخت و ساز در آينده مورد توجه قرار بگيرد. 

براي افزايش بهره‌وري انرژي در اين ساختمان، به حداکثر رساندن استفاده از انرژي منفعل، کاهش استفاده از انرژي و استفاده از منابع تجديدپذير به عنوان منبع اصلي تامين انرژي در دستور کار قرار گرفته است. روي بام نوآفيس پنل‌هاي خورشيدي نصب شده‌اند. سيستم‌هاي گرمايشي و سرمايشي نوآفيس به يک سيستم گرمايشي پيچيده در زيرزمين ساختمان متصل هستند که به خنک نگه داشتن آب در تابستان، مصرف انرژي پايين و افزايش راحتي داخلي کمک مي کنند. حياط داخلي نوآفيس نه تنها براي ايجاد يک فضاي سبز طراحي شده، بلکه جريان نسيم طبيعي و نفوذ مناسب نور روز به محيط‌هاي داخلي و خارجي اين ساختمان را نيز فراهم مي کند. ديوارهاي خارجي عايق و پنجره‌هاي سه جداره شرايط آب و هوايي داخلي را در سطح مناسبي حفظ مي کنند. مصرف انرژي اين ساختمان به دقت زير نظارت و ثبت قرار دارد. تيم سازنده اميدوار است تا پايان سال جاري ميلادي مصرف انرژي سالانه نوآفيس تنها 30 کيلووات ساعت در هر متر مربع باشد که در مقايسه با ميانگين 100 تا 150 کيلووات ساعتي در فضاهاي اداري استاندارد، رقم قابل توجه و فوق العاده پاييني محسوب مي شود.




دیدگاه خوانندگان - 0 نظر 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: معماری ، ،
برچسب‌ها: